top of page
  • Forfatters billedehamfrags

Mit yndlingsfoto

Opdateret: 21. feb. 2021

Jeg har så meget slægtshistorie, som bare står og samler støv. Nu vil jeg prøve at dele en lille smule med dem i familien, som er interesserede i deres ophav. Derfor har jeg taget imod udfordringen "52 ancestors in 52 weeks", hvor man hver uge deler en lille smule om en af sine forfædre. Jeg skal nok huske at skrive, hvilken side af familien de hver især vedkommer.

Temaet for uge 2 er "Favorite Photo".

Her har jeg valgt at dele lidt om min farfar, Kristian Harpøth Møller (1918-2004). Det er ham til venstre på billedet. Fyren til højre er hans gode ven, Pilgaard. Hvis man kigger lidt nærmere, kan man se, at de ikke er alene...


Makkerparret skal have været et par festlige typer. Om billedet er taget til en fest eller en mindre komsammen ved jeg ikke, men Kristian og Pilgaard virker som fisk i vandet. Det var ved en lignende lejlighed, at farfar for første gang mødte farmor Johanne - nemlig ved et marked i Vilsund. Her var stemningen høj, og de to faldt i snak. Ifølge farfar selv havde han dog aldrig regnet med at han og Johanne skulle mødes igen. Helt tilfældigt genkendte de to alligevel senere hinanden på færgen til Mors. Og resten er historie...


Kristians liv nåede at udvide sig med adskillige dimensioner efter hans festdage med Pilgaard. Billedet her beholdt han, selvom Johanne dog tillod sig at klippe det lidt smallere inden det blev klistret i familiealbummet. Det var oprindeligt dobbelt så bredt.

23 visninger0 kommentarer

Seneste blogindlæg

Se alle
bottom of page